Šempetrska bolnišnica se je pridružila projektu Temeljne kompetence v dolini Soče
Z uvodno konferenco na Ljudski univerzi Nova Gorica je zaživel projekt Temeljne kompetence v dolini Soče "START-ajmo skupaj".
Namen projekta je povečati vključenost odraslih v vseživljenjsko učenje ter izboljšati kompetence, ki jih odrasli potrebujejo zaradi potreb na trgu dela, večje zaposljivosti in mobilnosti ter osebnega razvoja za delovanje in odzivanje na tehnološke, demografske in podnebne spremembe v sodobni družbi.
Predmet projekta je sofinanciranje izvajanja izobraževalnih programov za odrasle za pridobitev temeljnih kompetenc. V programe se udeleženci vključujejo na podlagi njihovih potreb in njihove trenutne življenjske situacije.
Projekt posebno pozornost namenja ranljivim skupinam:
- nižje izobraženi
- aktivni, ki so stari 55 let ali več,
- tujci,
- zaprte osebe v zavodih za prestajanje kazni zapora.
Cilj projekta je pridobitev in izboljšanje temeljnih kompetenc ter splošne izobraženosti odraslih.
In katere so najbolj zaželene kompetence v letu 2025? To so:
- Kreativnost
- Čustvena inteligentnost
- Kritično razmišljanje
- Aktivno učenje
- Presojanje in odločanje
- Sodelovanje z drugimi – timsko delo
- Vodenje
- Upravljanje medkulturne raznolikosti
- Digitalna inteligentnost
- Proaktivno upravljanje sprememb
Kakšne kompetence še potrebujemo za dostojno življenje v ekonomiji znanja?
- Identifikacija potrebnega znanja ob pravem času
- Pridobitev novega znanja v čim krajšem času
- Komuniciranje vrednosti našega (novega) znanja v okolju
- Konvertiranje znanja v rezultate in vrednost
- Kako investirati v izobraževanje za večji donos?
- Učna pismenost – Naučiti se učiti!
Temeljne kompetence so investicija v profesionalni in osebni razvoj:
- Profesionalni razvoj: izboljšanje znanja in spretnosti, ki izboljšujejo naš potencial v delovnem okolju.
- Osebni razvoj: razvijanje kakovosti naših misli, čustev in dejanj, ki nam pomagajo doseči naše cilje.
Na konferenci so projekt Temeljne kompetence v dolini Soče "START-ajmo skupaj" nazorno predstavili:
- Simon Škvor, direktor Posoškega razvojnega centra
- Samo Turel, župan Mestne občine Nova Gorica
- Teja Dolgan, vodja sektorja za izobraževanje odraslih na Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje
- Jana Skočir, vodja projekta na Posoški razvojni center
Ravnateljica Osnovne šole Bovec Denise Šuler Rutar je izpostavila primer dobre prakse "Mindfulness doma in v delovnem okolju".
In kaj sploh je mindfulness?
Čuječnost (mindfulness) je praksa, ki lahko močno izboljša kakovost življenja tako doma kot v delovnem okolju. Nekaj ključnih prednosti in načinov, kako jo lahko vključimo v svoje vsakdanje življenje:
Doma
- Zmanjšanje stresa: Redna praksa čuječnosti pomaga zmanjšati stres in tesnobo, kar prispeva k boljšemu splošnemu počutju.
- Izboljšanje odnosov: Čuječnost vam pomaga biti bolj prisotni in pozorni v interakcijah z družinskimi člani, kar lahko izboljša medosebne odnose.
- Boljše spanje: Tehnike čuječnosti, kot so meditacija in dihalne vaje, lahko izboljšajo kakovost spanja.
V delovnem okolju
- Povečanje učinkovitosti: Čuječnost pomaga izboljšati koncentracijo in osredotočenost, kar vodi k večji produktivnosti.
- Obvladovanje stresa: Programi, kot je Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR), so posebej zasnovani za zmanjšanje stresa na delovnem mestu.
Zgodbe dobrih praks so predstavile tudi:
- Barbara Klinkon, samostojna podjetnica in "večna učenka" (predstavitev izobraževalne izkušnje)
- Petra Rutar, direktorica Zavoda za turizem, kulturo, mladino in šport TIC KANAL (predstavitev izkušnje kot izvajalka izobraževalnih programov)
- doc. dr. Danijela Brečko (predavanje o vseživljenjskem učenju v praksi)
Vsi sodelujoči so bili po konferenci enotni, da je znanje nova svetovna valuta!
Odlična predavanja in zgodbe dobrih praks
''V kadrovski službi smo se z veseljem odzvali na vabilo Ljudske univerze Nova Gorica, ki je organizirala konferenco o projektu Temeljnih kompetenc v dolini Soče. Predavatelji so podali različne metode in načine, kako izboljšati naš potencial v delovnem okolju in kako izboljšati odnose med zaposlenimi. Poudarili so, da je zelo pomembno, da se učimo v vseh fazah življenja, da je pametno razvijati kakovost naših misli, čustev in dejanj ter permanentno delati na osebnem razvoju.
Predstavili so nam zgodbe dobrih praks. Vse to sem z navdušenjem prenesla svojim sodelavkam v kadrovski službi. Konferenca je bila tudi odlična priložnost za vzpostavljanje kontaktov in kreiranje idej za prihodnost,'' je povedala Tea Bajt, sodelavka v kadrovski službi šempetrske bolnišnice.